VISUELL ANALYS OCH UTVÄRDERING

Clarity CheckUp

Tillsammans utvärderar vi hur ditt visuella varumärke presterar utifrån mål och riktlinjer. Hur är kännedom, uppfattning och engagemang från dina kunder med flera. Vad kan förbättras? Vi tittar på nuläge och önskat läge och gör upp en plan för att komma dit. Säg hej till en tydlig riktning för ditt varumärkes framtid. 

Bra design är effektivt – dålig design är kostsamt

Du får en tydlig bild av hur ditt visuella varumärke uppfattas. Vi identifierar områden att förbättra och skapar en handlingsplan för att åtgärda eventuella bristerna och dra nytta av möjligheterna. Efteråt kommer du att kunna ta din varumärkesidentitet och visuell kommunikation till nästa nivå med självförtroende. Med vår analys kommer blir det lätt att veta vilka steg du ska ta framöver.

Det här är för dig om...

  • Du vill se om den visuella profilen fortfarande är effektiv, relevant och trogen sina kärnvärden samt jobbar mot dina mål och din vision.
  • Din nuvarande profil är föråldrad och motsvarar kanske inte längre dagens behov. Det är spretigt och den röda tråden har varit försvunnen länge.
  • Företaget har nya mål eller marknadskrav – du vill förbättra, modernisera och anpassa den visuella identitet. Du vet inte vad som fungerar och inte – vart du ska börja?

"Tusen tack Sofia! Du har verkligen varit ovärderlig för mig och mitt företag. Sofia är fantastisk och levererar precis det du tänkt men inte kunnat uttrycka, och lite till! Vår dialog har varit snabb, enkel och produktiv. Hon har en fingertoppskänsla och tolkar mina behov på pricken varje gång. Varje steg har gått smidigt och jag har konstant blivit positivt gång på gång!"

 – ANNA GLADH, ANNA GLADH – ORDNING OCH REDA

Innehåll och upplägg

PROCESSEN 

– Vad vi ska göra

Vi granskar ditt visuella varumärke  som berättar hur den nuvarande situationen ser ut och hur den överensstämmer med målen. Genom research och analys identifieraras visuella brister och möjligheter – vad kan göras för att minska gapet.


LEVERANS

– Vad du får med dig

• Visuell sammanställning
• Rapport med insikter och reflektioner
• Effekt- och insatskarta med rekommendationer
• Action plan för att åtgärda bristerna och ta tillvara på möjligheterna


TIDSRAM 

– Hur lång processen är

Omkring 2–3 veckor beroende på omfång.


UTVÄRDERA DIN DESIGN

Upptäck företagets svagheter och hur du kan omvandla dem till möjligheter.